Kiedy dziecko powinno zacząć naukę angielskiego?

Istnieje wiele korzyści z wczesnego rozpoczęcia nauki języka obcego

  1. Małe dzieci mają naturalną łatwość w uczniu się języków, szybko przyswajają nowe dźwięki, akcenty i struktury gramatyczne.
  2. Zaczynając naukę języka obcego we wczesnym wieku mamy większą szansę na lepszą wymowę i akcent, które będą zbliżone do native speakerów. Dzieci, które rozpoczęły naukę wcześnie, osiągają w przyszłości wysoki poziom umiejętności językowych.
  3. Sam proces nauki jest mniej stresujący i bardziej efektywny. Małe dzieci uczą się języka w sposób naturalny poprzez zabawę, piosenki i interakcje.
  4. Nauka drugiego języka wspomaga ich rozwój poznawczy, kreatywność oraz umiejętność koncentracji uwagi.
  5. Uczenie się języka obcego otwiera drzwi do zrozumienia i docenienia innych kultur, co jest niezwykle cenne w dzisiejszym świecie.

Jaki jest optymalny wiek na rozpoczęcie nauki?

Wiele badań wskazuje, że im wcześniej dzieci rozpoczną naukę drugiego języka, tym lepiej.

0-3 lata: To czas intensywnego rozwoju językowego. Dzieci w tym wieku mogą przyswajać dźwięki i melodie języka obcego niemal tak samo naturalnie, jak języka ojczystego. W tym okresie warto wprowadzać język angielski poprzez piosenki, rymowanki, proste książeczki i interakcje w języku angielskim.

3-6 lat: W wieku przedszkolnym dzieci nadal mają ogromną łatwość w nauce języków, są gotowe na bardziej strukturalne podejście do nauki języka i uczestnictwo w zajęciach językowych.

6-9 lat: Do dziewiątego roku życia dzieci nadal szybko uczą się metodą osłuchową – przyswajając drugi język niepostrzeżenie i warto wykorzystać ten czas na intensywniejszą naukę języka angielskiego. Uczniowie w tym wieku podczas naszych zajęć szybko rozwijają umiejętności językowe.

Na warsztatach dla Rodziców w Can Do przekazujemy wiele wskazówek, jak pomóc dziecku w tym wieku w nauce języka.

Pamiętajmy również, że każde dziecko rozwija się we własnym tempie. Nasi uczniowie pozostają w dobrych rękach metodyków szkoły Can Do, z którymi można się skontaktować, aby zapytać, jak dziecko radzi sobie z nauką języka, którą rozpoczęło.